Metas norske KI-satsing: Dette kan det bety Meta har startet en ny satsing på kunstig intelligens i Norge. Hva innebærer det i praksis?
Metas norske AI-kontor har åpnet Meta la ned sitt norske salgskontor i 2022, men har nå åpnet et nytt AI-senter i Oslo.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.
Farmasiet reduserer salgskostnader med AI-drevet markedsføring I et skritt for å bli et enda mer digitalt data-dreven apotek, moderniserer Farmasiet sine annonser.
Nucleus med ny AI-kampanje: – Ga kunden flere muligheter til å trekke seg I kampanjen «Opplevelsen av en støttespiller» benyttes AI-genererte bilder for å vise «kinkige situasjoner» som styremedlemmer i borettslag og sameier kan komme opp i.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
E-posten som tikket inn skapte kaos for den norske grunderen: – Jeg har ikke skjønt før hvor stor ære det er å havne på denne listen – Det første jeg gjorde var å ringe mamma.
Sverger til gammelt triks - mener mange ikke forstår nytten Mener svært få nordmenn faktisk forstår verdien av e-post som markedsføringskanal.
Katrine er bitt av padel-basillen: – Veldig gøy! Har det best på jobb når hun kan ta en kaffe og skrøne og le litt sammen.
Startupen lanserer AI-verktøy for kommunikasjonsbransjen Gründerne med fartstid fra blant annet Retriever og Kantar lanserer ListenAlert – et nytt AI-verktøy for mediemonitorering.
Ups, vi laget «AI-art by accident» «Som en sidekommentar vil jeg poengtere at både kreatørene og designerne hos oss er både levende og sjelfulle», skriver Susanne Svendsen, etter at kampanjen deres ble kalt sjelløs.
Byråenes bruk av KI: Så langt har de kommet nå Hele 88 prosent sier at de bruker en form for generativ KI.
Her er historien bak Apriils KI-kampanje for Grand hotell Har jobbet sammen siden 2015 og ble giret da Apriil kom med KI-ideen.
Vebjørn Sand om ny Apriil-kampanje: – Sjelløst og har ingen ånd Grand hotell feirer 150 år med stor KI-kampanje
Hvor er reglene for kunstig intelligens i markedsføring? «Er det ikke på tide at KI-bilder også blir merket?», skriver Kristin Oliversen Thomassen.